Hoppa till huvudinnehåll

Den här sidan använder cookies. Om du fortsätter använda sidan så accepterar du användande av cookies.

Use Google to translate the web site. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Steg 1: Hur mycket vill du ge per månad?

Periodisk belopp

Varför kan jag inte fortsätta att ge via min telefonräkning?

Vi är väldigt tacksamma över att du är månadsgivare men tyvärr kan du inte längre bidra via telefonräkningen. Teleoperatörernas bolag Wywallet läggs ner i maj 2018 och betaltjänsten upphör. Ditt stöd är otroligt viktigt för oss och därför hoppas vi att du kan tänka dig att flytta över ditt regelbundna givande från telefonräkningen till autogiro från din bank. 

Så bidrar du som månadsgivare med autogiro

Som månadsgivare med autogiro bidrar du med pengar varje månad. Ditt månadsbelopp dras från det bankkonto du väljer, i slutet av varje månad.

Tack vare ditt regelbundna stöd kan vi bygga en stabil verksamhet och planera långsiktigt. Dina pengar används till både akut hjälp och långsiktigt stöd för människor som lever i utsatthet i Stockholm. Du väljer själv hur mycket och hur länge du vill bidra.Så vet du att pengarna når fram

Vi arbetar hela tiden för att använda våra gåvor så effektivt som möjligt. Stockholms Stadsmission har 90-konto och granskas av Svensk Insamlingskontroll, som ställer krav på att minst 75 % av intäkterna går till ändamålet. Vi ligger en bra bit över den gränsen - under de senaste fem åren har i genomsnitt 85 % av intäkterna gått till ändamålet. 

Vi är också medlemmar i Frivilligorganisationernas Insamlingsråd (FRII) som arbetar för etisk och professionell insamling och vi följer FRII:s kvalitetskod.

Det får du som månadsgivare

För att du ska kunna följa det arbete du bidrar till får du Stockholms Stadsmissions tidning Mission två gånger per år. Du får också information om hur din gåva gör nytta via e-post cirka en gång per månad.

Varmt tack för ditt stöd!

 

Svensk insamlingskontrolls 90-konto-logo