Remake poppar upp i Hornstull

2018-02-28
Stockholms Stadsmissions mode- och designmärke, Remake, öppnar en pop up-butik i Hornstulls galleria i mars där deras samtliga hållbara koncept kommer att presenteras.

Remake, Stockholms Stadsmissions mode- och designmärke, öppnar en pop up-butik i Hornstullsgallerian på Södermalm i Stockholm. Butiken är på 48 kvadratmeter och kommer att presentera alla Remakes hållbara koncept inklusive den senaste lanseringen; re:sport, en sportinfluerad kollektion av återvunnen second hand.

– Med pop up-butiken i Hornstull så ser vi fram emot att få visa upp vår design och vårt hållbara koncept för en ny målgrupp som kanske inte upptäckt oss tidigare”, säger Maria Lagerman, verksamhetschef på Remake, Stockholms Stadsmission.

Remakes pop up-butik i Hornstulls galleria har öppet från den första mars fram till sista juni.

Om Remake:

Remake är Stockholms Stadsmissions mode- och designmärke. Remakes produkter tillverkas av återvunnen second hand med målet att nå ökad kvalitet och livslängd på plaggen som är unika, unisex och med en design som utmanar storleksnormen.

Remake drivs som ett socialt företag av Stockholms Stadsmission där människor får möjlighet att komma tillbaka till arbetslivet genom arbetsträning i bl.a. design- och produktionsateljéer i Farsta och Sollentuna samt en pop up-butik i Hornstulls galleria. Remake anordnar även workshops och föreläsningar om hållbart mode och socialt entreprenörskap.

Maria Lagerman
verksamhetschef Stockholms Stadsmission Remake

Remake - hållbart mode och design

Remake, Stockholms Stadsmission är vårt eget mode- och designmärke. Remakes produkter tillverkas av insamlat material med målet att nå ökad kvalitet och livslängd. Plaggen är unika, i unisex och med design som utmanar storleksnormen. Här kan du välja det som passar just dig samtidigt som du handlar hållbart och gör ett medvetet val.

Läs mer om Remake - hållbart mode och design

Följ oss

Handtryckta t-shirts. There will be better days, message t-shirt print on print och lite annat. #remake #remakesthlm #screenprint #sustainability #therewillbebetterdays #tshirtprint #sustainablefashion #oversizedfashion #hållbartmode.
Vi på Remake önskar våra kunder en trevlig helg.
Lördag och Söndag har vi öppet 12-16.
Välkomna! ❤️
.
We at Remake wish all of our customers a nice weekend.
Saturday and Sunday we’re open 12-16.
Welcome! ❤️
. #remake #remakesthlm #sustainablefashion #sashikoembroidery #partyoutfit #redesign #hållbart #fashion #stockholm #madeinsweden #handmade #silverfashion #stockholmstadsmission #oversizedfashion #kimono #madeinfarstastrand #YukataButiken är full av sköna collegetröjor! // We have filled the store with college sweaters! #sustainablefashion #remakesthlm #skönakläder #mariatorgetKarin Sterner och Marie Teike, Remakes designerduo, är på konferens i Cleveland och har hållit sitt tal 🙌🏽
.
Karin Sterner and Marie Teike, Remakes designer-duo, currently at a conference in Cleveland where they’ve held their speech 🙌🏽