Remake poppar upp i Hornstull

2018-02-28
Stockholms Stadsmissions mode- och designmärke, Remake, öppnar en pop up-butik i Hornstulls galleria i mars där deras samtliga hållbara koncept kommer att presenteras.

Remake, Stockholms Stadsmissions mode- och designmärke, öppnar en pop up-butik i Hornstullsgallerian på Södermalm i Stockholm. Butiken är på 48 kvadratmeter och kommer att presentera alla Remakes hållbara koncept inklusive den senaste lanseringen; re:sport, en sportinfluerad kollektion av återvunnen second hand.

– Med pop up-butiken i Hornstull så ser vi fram emot att få visa upp vår design och vårt hållbara koncept för en ny målgrupp som kanske inte upptäckt oss tidigare”, säger Maria Lagerman, verksamhetschef på Remake, Stockholms Stadsmission.

Remakes pop up-butik i Hornstulls galleria har öppet från den första mars fram till sista juni.

Om Remake:

Remake är Stockholms Stadsmissions mode- och designmärke. Remakes produkter tillverkas av återvunnen second hand med målet att nå ökad kvalitet och livslängd på plaggen som är unika, unisex och med en design som utmanar storleksnormen.

Remake drivs som ett socialt företag av Stockholms Stadsmission där människor får möjlighet att komma tillbaka till arbetslivet genom arbetsträning i bl.a. design- och produktionsateljéer i Farsta och Sollentuna samt en pop up-butik i Hornstulls galleria. Remake anordnar även workshops och föreläsningar om hållbart mode och socialt entreprenörskap.

Maria Lagerman
verksamhetschef Stockholms Stadsmission Remake

Remake - hållbart mode och design

Remake, Stockholms Stadsmission är vårt eget mode- och designmärke. Remakes produkter tillverkas av second hand-material med målet att nå ökad kvalitet och livslängd. Plaggen är unika, i unisex och med design som utmanar storleksnormen. Här kan du välja det som passar just dig, handla hållbart och göra ett medvetet val.

Läs mer om Remake - hållbart mode och design

Följ oss

Nu är det ju ute en vill vara! 🌞Vår storskjorta fungerar alldeles utmärkt som tunn sommarrock med ett linne under till exempel👋🏽 // Our big unisex shirt is just perfect for this kind of weather .
.
#storskjorta #patchwork #sustainablemade #summerclothes #fashionshirt #remakesthlmRepost @homoerotiskt. Den här härliga bilden tagen av @caiquesilverios la vi upp här för knappt ett år sen. Nu har vi plockat fram några shorts som dessa i butiken. Först till kvarn❣️
// We got some of this shorts in store at the moment. .
.
#pinkshorts #unisexfashion #patchwork #sustainablefashion #remakesthlmFint att vakna upp och läsa om kultur- och demokratiministern i dagens DN , extra kul att hon bär vår täcke-jacka! // Nice pic and Reading today! #sustainablefashion #kulturministern 💕🌸Ja men ja!! Vi har fått in några rosa patch shorts💗Och inte bara det, vi har även kostymshorts i olika kvaliteter. Så. Nu kan sommaren bara få fortsätta🌸// Yes!!! We got pink patch shorts in store and suit shorts in different qualities. So. Now the summer can continue 🌺 .
.
#pinkfashion #pinkshorts #patcheddenim #sustainableproducts #remakesthlmAlltså den här värmen-ge oss kortärmat!! 🌞🌞🌞Vi klipper och förkortar till önskad längd❤️✂️// O, this hot day - give us short sleeves!! We cut if you like!Hej! Är ni lika sugna på gult som vi? Vi har accessoarer och plagg i massor av gula (och rosa och blå och grå och vita och svarta) nyanser! Välkommen in🌞// Do you long for something yellow? We got a lot in various shades. Welcome to our shop🌼 .
#yellow #details #yellowfashion #återbruk #sustainableproducts #remakesthlm