Remake poppar upp i Hornstull

2018-02-28
Stockholms Stadsmissions mode- och designmärke, Remake, öppnar en pop up-butik i Hornstulls galleria i mars där deras samtliga hållbara koncept kommer att presenteras.

Remake, Stockholms Stadsmissions mode- och designmärke, öppnar en pop up-butik i Hornstullsgallerian på Södermalm i Stockholm. Butiken är på 48 kvadratmeter och kommer att presentera alla Remakes hållbara koncept inklusive den senaste lanseringen; re:sport, en sportinfluerad kollektion av återvunnen second hand.

– Med pop up-butiken i Hornstull så ser vi fram emot att få visa upp vår design och vårt hållbara koncept för en ny målgrupp som kanske inte upptäckt oss tidigare”, säger Maria Lagerman, verksamhetschef på Remake, Stockholms Stadsmission.

Remakes pop up-butik i Hornstulls galleria har öppet från den första mars fram till sista juni.

Om Remake:

Remake är Stockholms Stadsmissions mode- och designmärke. Remakes produkter tillverkas av återvunnen second hand med målet att nå ökad kvalitet och livslängd på plaggen som är unika, unisex och med en design som utmanar storleksnormen.

Remake drivs som ett socialt företag av Stockholms Stadsmission där människor får möjlighet att komma tillbaka till arbetslivet genom arbetsträning i bl.a. design- och produktionsateljéer i Farsta och Sollentuna samt en pop up-butik i Hornstulls galleria. Remake anordnar även workshops och föreläsningar om hållbart mode och socialt entreprenörskap.

Maria Lagerman
verksamhetschef Stockholms Stadsmission Remake

Remake - hållbart mode och design

Remake, Stockholms Stadsmission är vårt eget mode- och designmärke. Remakes produkter tillverkas av second hand-material med målet att nå ökad kvalitet och livslängd. Plaggen är unika, i unisex och med design som utmanar storleksnormen. Här kan du välja det som passar just dig, handla hållbart och göra ett medvetet val.

Läs mer om Remake - hållbart mode och design

Följ oss

Allt på bordet är nyheter från senaste kollektionen There will be better days. 🍁🍂// Welcome to check out all news from the latest collection! .
.
#corduroy #printonprint #seqins #patchwork #sustainablefashion #therewillbebetterdays #remakesthlmNY KOLLEKTION I BUTIKEN IDAG
Alltså!! Så roligt att få in så mycket nytt! Nya modeller, nya material, nya tryck. 💯nya plagg i butiken och ni är välkomna varje dag men kl 17.00 idag är ni extra extra välkomna‼️// So many news in the shop! Today we’re launching our new collection. Welcome  around 🕔 we’re open until 🕗 👋🏽
.
#therewillbebetterdays #newcollection #sustainablefashion #fashionrelease #hållbartmode #återbruk #recycleddenim #remakesthlmNya kollektionen
There will be better days, släpps i butiken torsdag 20/9, fr kl 17.00-20.00.
Välkomna!
The new collection
There will be better days,
 will be released at the store thursday 20/9, from 17.00-20.00.
Welcome!
.
🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂Nu på torsdagen den 20 september kl 17 släpps vår nya kollektion! Kom förbi och prova plaggen i material som manchester och paljett. Många av oss på Remake kommer finnas på plats under kvällen för att svara på frågor och berätta on den nya kollektionen.
Plats: Remakebutiken i Hornstullgallerian mellan 17.00- 20.00. Välkomna! // We will release our new collection on Thursday, September 20th, in the Popup shop in Hornstull! Come by and try the garments made from materials like corduroy and sequins.
Many of us that are involved in Remake, will be attending during the evening to tell you about the new collection. Welcome! .
.
#newcollection #threwillbebetterdays #sequins #corduroy #hållbartmode #sustainablefashion #remakesthlmEn sån skön höststyling @damernasvarld fått till🍁🍂 inklusive vår storskjorta färgad med gul lök. Vi gillar! // Autumn feelings. Such a nice styling from @damernasvarld Magazine. The yellow open shirt is ours. 🌾
.
#autumnfashion #autumnstyle #sustainablefashion #damernasvärld #remakesthlm #carlsonhaggpr
Fotograf: Oscar Falk/Mink MGMT
Stylist: Gorjan Lauseger/Rockson
Hår och Makeup: Johanna Nomiey
Modell: Linnea Gröndahl/Le ManagementVi kallar den för Human Bag. Plats för det nödvändigaste. Vad det kan vara bestämmer ni 😊// Human small bag. Keep your most important things close to you .
.
#bag #smallbag #denimbag #denimdesign #sustainablefashion #denimdetails #hållbartmode #remakesthlmEndast 20 dagar kvar i Hornstull! Passa på att besöka oss i vår fina popup butik. Vardagar: 10-20. Lör: 10-18. Sön: 11-18. //
Pop by our pop-up shop in Hornstullgallerian! Just 20 days left before we move. Welcome 👋🏽
.
#hållbartmode #sustainablefashion #unisex #sustainablesize #socialtansvarstagande #hornstull #remakesthlmTack till de som besökte oss på Zero Waste Market igår.
Det är alltid så trevligt och intressant att prata med er kunder. 🙏🏽🙏🏼
.
Thanks to those of you who came by Zero Waste Market yesterday.
It’s always so nice and interesting talking to you customers. 🙏🏼🙏🏽
.
#stockholmstadsmission #remakesthlm #sustainability #sustainablefashion #slowfashion #zerowastemarket #stockholm #sweden #sverige #stpaulskyrkan #stpaulschurch #hållbartmode #hållbarhet #textilindustri #textileindustry #zerowaste #erbjudande #offering #mariatorget.
REMAKES Att göra lista!!
Vi flyttar - följ med oss.
✔️ Gå förbi Zero Waste market fredag 7/9, mellan 15.00-18.30.
✔️ Hämta din Remake biljett som delas ut där.
✔️ Besök oss i nya butiken med biljetten du fick, på Mariatorget 10 (gamla St Paulskyrkan) under oktober månad.
✔️ Få 30% rabatt på en vara i butiken.
För mer info, se tidigare inlägg.
🙌🏽🙌🏼
REMAKES To do list!
We’re moving - follow us.
✔️ Pass by Zero Waste market Friday 7/9, between 15.00-18.30.
✔️ Pick up your Remake ticket there.
✔️ Pay us a visit at the new store with the ticket we gave you, at Mariatorget 10 (the old St Pauls church) throughout October.
✔️ Get a 30% discount on one product at the store.
For more information, see previous post.
🙌🏼🙌🏽