Remake poppar upp i Hornstull

2018-02-28
Stockholms Stadsmissions mode- och designmärke, Remake, öppnar en pop up-butik i Hornstulls galleria i mars där deras samtliga hållbara koncept kommer att presenteras.

Remake, Stockholms Stadsmissions mode- och designmärke, öppnar en pop up-butik i Hornstullsgallerian på Södermalm i Stockholm. Butiken är på 48 kvadratmeter och kommer att presentera alla Remakes hållbara koncept inklusive den senaste lanseringen; re:sport, en sportinfluerad kollektion av återvunnen second hand.

– Med pop up-butiken i Hornstull så ser vi fram emot att få visa upp vår design och vårt hållbara koncept för en ny målgrupp som kanske inte upptäckt oss tidigare”, säger Maria Lagerman, verksamhetschef på Remake, Stockholms Stadsmission.

Remakes pop up-butik i Hornstulls galleria har öppet från den första mars fram till sista juni.

Om Remake:

Remake är Stockholms Stadsmissions mode- och designmärke. Remakes produkter tillverkas av återvunnen second hand med målet att nå ökad kvalitet och livslängd på plaggen som är unika, unisex och med en design som utmanar storleksnormen.

Remake drivs som ett socialt företag av Stockholms Stadsmission där människor får möjlighet att komma tillbaka till arbetslivet genom arbetsträning i bl.a. design- och produktionsateljéer i Farsta och Sollentuna samt en pop up-butik i Hornstulls galleria. Remake anordnar även workshops och föreläsningar om hållbart mode och socialt entreprenörskap.

Maria Lagerman
verksamhetschef Stockholms Stadsmission Remake

Remake - hållbart mode och design

Remake, Stockholms Stadsmission är vårt eget mode- och designmärke. Remakes produkter tillverkas av second hand-material med målet att nå ökad kvalitet och livslängd. Plaggen är unika, i unisex och med design som utmanar storleksnormen. Här kan du välja det som passar just dig, handla hållbart och göra ett medvetet val.

Läs mer om Remake - hållbart mode och design

Följ oss

TORSDAGSWORKSHOP
Prova på - Dela kunskap - Återbruka
Den 19 juli: SASHIKO. Prova brodera den japanska dekorativa lagningstekniken. Vi har stuvar här, men du kan också ta med ett eget plagg/ tyg att testa tekniken på. Workshopen är gratis och ingen föranmälan krävs. Plats: Remakebutiken, Hornstullgallerian. Tid: 18.00-19.30. Välkomna! //THURSDAY WORKSHOP
Try-Share Knowledge-Recycle
July 19th: SASHIKO. Try embroidering the Japanese decorative laying technique. We provide all material, but you can bring your own garment / fabric to try the technique on if you like.The workshop is free and no pre-registration required. Location: Remakebutiken, Hornstullgallerian. Time: 18.00-19.30. Welcome!
.
#sashikio #mend #återbruka #handstiching #remakesthlm #torsdagsworkshop #remakeworkshopTORSDAGSWORKSHOP
Prova på-Dela kunskap-Återbruka.
Den 12 juli: Hjälp oss laga väskor, eller ta med en egen väska och prova sy sadelsöm! Vi tittar på väskor och vilka lagningar som går och inte går lätt att fixa själv, vi syr sadelsöm på väska och i provbitar. Workshopen är gratis och ingen föranmälan krävs. Plats: Remakebutiken i Hornstullgallerian. Tid: 18.00-19.30. Välkomna!💼 // THURSDAY WORKSHOP
Try-Share Knowledge-Recycle.
July 12: Help us mend bags - Try sewing saddle stitch! We are looking at our broken bags how they are made and what’s easy to fix yourself, we sew saddle stitch on bags and on leather pieces. The workshop is free and no pre-registration required. Location: Remakebutiken in Hornstullgallerian. Time: 18.00-19.30. Welcome👜
.
#torsdagsworkshop #mending #handstiching #diyworkshop #remakesthlmDenim! Vilket fantastiskt material; så många olika färgtoner och typer av kvaliteter. Våra återbrukade patchade produkter bär på historia från olika epoker och bärare. Fint tycker vi👖//Denim! What a wonderful material; so many different color tones and types of qualities. Our recycled patch products carry history from different era and users, redesigned in Sollentuna and Farsta. Welcome to us!
.
#denim #jeans #redesign #patchwork #denimfashion #remakesthlmLite av det som broderades i kväll👌🏾// Some of what was embroidered on today’s workshop! .
#torsdagsworkshop #handstiching #remakesthlmProva på - Dela kunskap - Återbruka

Idag Kl 18.00 kör vi igång workshopen MESSAGE STITCHING. Fantastiskt kul om ni kommer. Välkomna! // Don’t miss out tonight’s workshop MESSAGE STICHING. 18.00- 19.30 Wellcome👋🏽
.
#sustainable #diy #torsdagsworkshop #diyworkshop #patch #message #remakesthlmTORSDAGSWORKSHOP
Prova på-Dela kunskap-Återbruka.
Den 5 juli: MESSAGE STICHING . Testa brodera text på ditt plagg eller på en tygbit från oss. Att bära skrivna budskap på kläder och accessoarer är inget nytt. Vi talar om det och om att stå upp för sin åsikt. Vad står du för? Workshopen är gratis och ingen föranmälan krävs. Plats: Remakebutiken i Hornstullgallerian. Tid: 18-19.30. Välkomna! // THURSDAY WORKSHOP!
July 5: MESSAGE STICHING. Try text-embroidering on your garment or on a piece of cloth from us. Wearing written messages on clothes and accessories is nothing new. We’re gonna talk about that and about standing up for an opinion. What do you stand for? The workshop is free and no pre-registration required. Location: Remakebutiken in Hornstullgallerian. Time: 18.00-19.30. Welcome! .
.
#torsdagsworkshop #remakeworkshop #staysustainable #diyworkshop #handstiching #brodera #remakesthlmRepost @stylistsandraekenstam
En sån tjusig bild på vår Täckekjol👌🏾// Magic pic on our Täckekjol skirt. Picture for @nordicstylemag Photographer: @lindafotograf_ . Hair: @annie.ankervik Makeup: @linahasselgren Model: @senait.imbaye Stylist: @stylistsandraekenstam .
#editorialphotography #sustainablefahion #remakesthlm #täckekjolJa vi har otroligt fina arbetsjackor i butiken nu! // Look at these nice working jackets 👀. In store now!💚
.
#workingjackets #sustainablefashion #unisexfashion #återbruk #remakesthlmTHINK PINK! Denna kalla morgon vill vi peppa er med : alla rosa produkter 50% idag och imorgon💕💕💓💓 Pls Drop by Today! All pink Products 50% off!